Uczniowie klas VII i VIII Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Międzyrzeczu Górnym pod opieką nauczyciela podstaw przedsiębiorczości Kseni Sobańskiej przystąpili w grudniu 2020 r. do ogólnopolskiego konkursu „Szkolna Internetowa Gra Giełdowa”. Przez ponad miesiąc inwestowali swoje wirtualne środki w wysokości 20 tys. zł w akcje różnych firm. Stosowali odpowiednie strategie inwestycyjne dostosowane do aktualnej sytuacji zespołu.
Najlepszym szkolnym zespołem okazała się drużyna pod przewodnictwem Kamila Lisa o nazwie KZM, czyli Kawa Z Mlekiem. Kamilowi towarzyszyli koledzy z klas siódmych: Adrian Greń, Maciej Kosiec i Wojciech Loska. Grupa przez długi czas zajmowała pierwszą lokatę w województwie śląskim. Pierwszy etap gry zespołowi z Międzyrzecza udało się ostatecznie zakończyć na siódmym miejscu.
Na uwagę zasługuje fakt, iż placówka z Międzyrzecza Górnego rywalizowała w większości ze szkołami ponadpodstawowymi z całej Polski i osiągnęła najwyższe miejsce spośród wszystkich zgłoszonych do konkursu szkół powiatu bielskiego, zostawiając daleko za sobą bielskie szkoły ponadpodstawowe.
W marcu rozpoczął się drugi etap gry, w którym młodzi inwestorzy otrzymali 10 tys. zł. Ich zadaniem jest składanie inwestycji w kontrakty terminowe, drużyna przez miesiąc powalczy o finał, w którym do wygrania są już prawdziwe pieniądze.
Jak twierdzą sami uczniowie, podczas gry należy być bardzo cierpliwym i wytrwałym. Zdobywanie coraz większych sum wirtualnych pieniędzy działa na nich niezwykle motywująco i napędza do dalszych działań. Zdarzają im się także trudne momenty, w których trzeba przeanalizować dotychczas stosowaną strategię i tak ją zmodyfikować, aby udało się wyprzedzić inne zespoły.
Przewidywanie skutków i kooperacja z innymi drużynami sprawia im wielką przyjemność. Dzięki uczestnictwu w konkursie mogą przekonać się, czym jest giełda i ryzyko z nią związane.
Serdecznie zapraszamy wszystkie dzieci małe i duże na magiczne Spotkanie ze św. Mikołajem
Osiem przedszkoli w gminie Jasienica zorganizuje zajęcia wspierające rozwój psychofizyczny dzieci, diagnozowanie deficytów rozwojowych oraz zajęcia specjalistyczne rozwijające kompetencje kluczowe i preorientację zawodową. Planuje się także wyjazdy edukacyjne.
Pragnę serdecznie podziękować wszystkim Państwu za oddanie, trud i pracę w służbie pomocy społecznej.