Deklaracja dostępności
Gmina Jasienica zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej jasienica.pl.
Data publikacji strony internetowej: 27 marca 2020 roku.
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 9 grudnia 2022 roku.
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Na stronie internetowej znajdują się filmy, do których nie dodano napisów dla osób Głuchych.
Oświadczenie sporządzono dnia 27.03.2020r. Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Tomasz Tatoń, tomasz.taton@jasienica.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 33 472-62-08. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Każdy ma prawo do wystąpienia z zadaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Zadanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej zadanie, wskazanie, o która stronę internetowa lub aplikacje mobilna chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba zadająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować zadanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z zadaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego zadanie, kiedy realizacja zadania będzie możliwa, przy czym termin ten nie możne być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z zadaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny możne zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji zadania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący zadanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
Do budynku Urzędu Gminy prowadzą dwa wejścia: od drogi Strumieńskiej oraz od parkingu. Przy wejściu od strony drogi Strumieńskiej znajdują się miejsca parkingowe. Na parterze, przy wejściu od strony parkingu, znajdują się dziennik podawczy oraz kasa, w których pracownicy udzielają informacji. Z kolei przy wejściu od strony drogi Strumieńskiej znajdują się schody z poręczami oraz winda, które prowadzą na wyższe kondygnacje budynku i są dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami.
Na pierwszym piętrze znajdują się biura wójta gminy, zastępcy wójta, sekretarza, przewodniczącego rady, sekretariat, biuro rady, sala sesyjna oraz sala ślubów. Toaleta przystosowana dla osób z niepełnosprawnościami znajduje się również na pierwszym piętrze budynku, obok ogólnodostępnych toalet.
Na drugim piętrze mieści się punkt obsługi interesanta.
Pomoc w nawigacji
W przypadku wystąpienia jakichkolwiek problemów z nawigacja zalecamy kombinacje klawiszy:
Serwis jest dostosowany do obsługi zarówno myszka jak i sama klawiatura, za pomocą klawiszy:
Ułatwienia dla osób niewidomych i nidowidzących
Korzystanie z serwisu ułatwia wykorzystanie skrótów klawiaturowych.
Skróty klawiaturowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Tomasz Tatoń, tomasz.taton@jasienica.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 33 472-62-08.
Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.