Informacja dla mieszkańców sołectwa Jasienica dotycząca zmiany numeracji porządkowej budynków.
Szanowni Państwo!
Wychodząc naprzeciw wieloletnim oczekiwaniom mieszkańców Gminy Jasienica rozpoczęliśmy wprowadzanie nazewnictwa ulic. Pierwszym sołectwem, w którym wprowadzono nazewnictwo, jest Jasienica. Wójt Gminy Jasienica uprzejmie informuje, iż w związku z podjęciem przez Radę Gminy Jasienica Uchwał:
oraz w związku ze zmianą numeracji porządkowych, nowymi numerami porządkowymi zostanie zasilona baza Ewidencji miejscowości, ulic i adresów (EMUiA) gminy Jasienica dla sołectwa Jasienica.
Po zmianie należy posługiwać się nazwami ulic wraz z nowymi numerami porządkowymi nieruchomości (numery lokali wchodzących wskład tej nieruchomości pozostają bez zmian). Nowe adresy (po zasileniu bazy EMUiA) będzie można sprawdzić w Systemie Informacji Przestrzennej Urzędu Gminy Jasienica na stronie https://jasienica.e-mapa.net/ oraz na Geoportalu krajowym na stronie https://www.geoportal.gov.pl/.
Wprowadzenie przedmiotowych zmian adresów wiąże się z koniecznością dokonania przez Państwa niezbędnych formalności. Poniżej przedstawiamy przykładowe podmioty, u których konieczne będzie zaktualizowanie adresu.
Formalności dla mieszkańców:
Na podstawie otrzymanego zawiadomienia należy dokonać zmiany dokumentów w następujących instytucjach:
Zmian w/w zgłoszeń należy dokonać w terminie do 30 dni. Natomiast zmainy w danych zawartych w wydanych licencjach, zezwolenieach lub zaświadczeniach wydanych na podstawie Ustawy o Transporcie Drogowym należy dokonać w terminie 28 dni.
link do formularza: https://www.podatki.gov.pl/media/10331/form-zap-3.pdf
link do formularza ZUS ZUA: https://www.zus.pl/documents/10182/18428/ZUA.pdf/70462697-7223-416a-bf12-d472b5a8908c?t=1621108551247
link do formularza ZAU ZZA: https://www.zus.pl/documents/10182/18428/zza.pdf/f3ca3c7f-f406-45b5-ab17-b62fb92ef534?t=1621108487504
link do formularza KRUS: https://www.gov.pl/attachment/1142a7a9-7d3c-4371-b94b-c5604a5bdf11
a także w innych instytucjach w zależności od posiadanych indywidualnie zobowiązań i umów (miejsca pracy, szkoły, uczelnie itp.)
Zmiana numerów porządkowych nieruchomości oprócz kwestii formalnych wymagać będzie od mieszkańców poniesienia pewnych kosztów. W celu ich zmniejszenia informujemy, iż istnieje możliwość otrzymania tabliczki z nowym numerem adresowym, której koszt wykonania pokryje Gmina Jasienica. Poniżej przedstawiamy wzór przedmiotowej tabliczki.
Zainteresowanych otrzymaniem tabliczki prosi się o poinformowanie tutejszego Urzędu drogą mailową na adres numery.adresowe@jasienica.pl, poprzez platformę ePUAP lub w formie papierowej złożonej na Dzienniku Podawczym Urzędu w terminie do 30.06.2025 r.
Koszty dla mieszkańca
Dokumentami niewymagającymi wymiany są:
Ponadto Urząd Gminy Jasienica samodzielnie dokona aktualizacji adresów w następujących rejestrach:
W przypadku pytań prosimy o kontakt telefoniczny: Urząd Gminy Jasienica, tel. (33) 472-62-00.
Urząd Gminy Jasienica dokona wszelkich starań, aby konieczne do wykonania przez mieszkańców formalności przebiegały sprawnie i bez zbędnych komplikacji.
W związku zmianą numeracji porządkowej budynków w sołectwie Jasienica, informujemy, że pracownicy Urzędu Gminy Jasienica doręczają pisemne zawiadomienia o zmianie adresu wszystkim właścicielom nieruchomości.
Poniżej prezentujemy wzór zawiadomienia, które zostanie Państwu dostarczone:
W związku z koniecznością aktualizacji danych adresowych wprowadzonych w GMINIE JASIENICA, uprzejmie prosimy ODBIORCÓW USŁUG, posiadających zawartą z AQUA S.A. umowę o zaopatrzenie w wodę i/lub o odprowadzanie ścieków o złożenie wniosku dotyczącego ZMIANY DANYCH W UMOWIE.
Miejsce składania: BIURO OBSŁUGI KLIENTA AQUA S.A. ul. Stefanii Sempołowskiej 17, Bielsko-Biała
Godziny przyjęć: od poniedziałku do piątku, w godzinach od 7.00 do 15.00
Druk wniosku dostępny jest do pobrania tutaj.
Ważna informacja dla organizacji pożytku publicznego
Każda organizacja pożytku publicznego ma obowiązek zamieszczenia zatwierdzonego sprawozdania finansowego oraz sprawozdania merytorycznego z działalności za cały 2024 rok w bazie sprawozdań organizacji pożytku publicznego. Termin upływa 15 lipca 2025 roku (jeśli rok obrotowy organizacji pożytku publicznego jest inny niż rok kalendarzowy, organizacja zamieszcza sprawozdania za 2024 rok do 1 grudnia 2025 roku).
Regionalne Biuro Prognoz Meteorologicznych w Krakowie ostrzeżenie nr 72.
Biuro Prognoz Hydrologicznych we Wrocławiu, Wydział Prognoz i Opracowań Hydrologicznych we Wrocławiu ostrzeżenie nr 49.