Świadczenie Dobry Start 300+

2025-07-15 - 2025-11-30

Od 1 lipca do 30 listopada 2025 r. rodzice mogą składać wnioski o wypłatę świadczenia z programu Dobry Start na wyprawkę szkolną dla dzieci w wysokości 300 zł.

Kto i w jaki sposób otrzyma świadczenie

Dodatek przysługuje na każde uczące się w szkole dziecko w wieku:

  • do 20 lat,
  • do 24 lat, jeśli ma orzeczoną niepełnosprawność.

Rodzice i opiekunowie – bez względu na dochody i sytuację zawodową – mogą otrzymać jednorazowo 300 zł na zakup podręczników, zeszytów, sprzętów oraz wszelkiego wyposażenia niezbędnego do nauki w szkole.

Dodatku nie można otrzymać na dzieci, które uczą się w tzw. zerówkach, ani na studentów. Wiek 20 i 24 lata liczy się rocznikowo, co oznacza, że uczniowie ostatnich klas techników i liceów oraz uczniowie szkół policealnych, także są uprawnieni do świadczenia, jeśli 20 albo 24 rok życia ukończyli przed rozpoczęciem roku szkolnego.

Świadczenie jest  wypłacane wyłącznie na rachunek bankowy.

Jak i kiedy można złożyć wniosek

Wniosek można złożyć tylko drogą elektroniczną poprzez:

  • aplikację mZUS,
  • Platformę Usług Elektronicznych (PUE)/eZUS
  • bankowość elektroniczną,
  • portal Emp@tia.

Ważne, aby we wniosku wpisać poprawne dane:

  • PESEL dziecka,
  • nazwę i adres szkoły oraz
  • aktualny numer rachunku bankowego.

Osoby, które złożą wniosek do końca sierpnia, otrzymają świadczenie w wysokości 300 zł do 30 września.

Informacja o przyznaniu świadczenia 300+

Po przyznaniu świadczenia przez ZUS, rodzic lub opiekun otrzyma informację na swoim profilu na PUE/eZUS – także wtedy, gdy złożył wniosek przez aplikację mobilną mZUS, bankowość elektroniczną lub portal Emp@tia.

W razie pytań lub wątpliwości, szczegółowych informacji udzielą Państwu:

  • w każdej placówce ZUS, pracownicy sali obsługi klientów lub
  • pracownicy Centrum Kontaktu Klientów ZUS pod numerem 22 560 16 00.

Więcej informacji na stronie internetowej ZUS.

Zakład Ubezpieczeń Społecznych Oddział w Bielsku-Białej

Zobacz też:

Zawiadomienie o sesji

Zawiadomienie o XIX sesji Rady Gminy Jasienica w dniu 25.09.2025 r. o godz. 9:00.

Webinarium dla seniorów

Urząd Komisji Nadzoru Finansowego zaprasza seniorów i ich opiekunów na webinarium „ABC ubezpieczeń – co powinniśmy wiedzieć przed podpisaniem umowy ubezpieczenia” organizowane w ramach projektu Centrum Edukacji dla Uczestników Rynku – CEDUR, we współpracy z Minister ds. Polityki Senioralnej oraz Komendą Główną Policji.

konkurs Krusu

Oddział Regionalny KRUS w Częstochowie przypomina i zachęca do wzięcia udziału w trwającej VII edycji Ogólnopolskiego Konkursu dla Młodzieży „Moja Wizja Zero: dobrostan rolnika – zdrowy styl życia”.

Logo Monitor Polski
Logo Dziennik Ustaw
Logo Lokalna grupa rybacka Bielska Kraina
Logo Związek Powiatów Polskich
Logo OLZA Stowarzyszenie Rozwoju i Współpracy Regionalnej
Logo Powiatu Bielskiego
Logo Śląskie. Pozytywna energia
Logo Euroregion Śląsk Cieszyński
Logo LGD Ziemia Bielska
Logo Katowickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej

Zobacz najnowszy numer

miesięcznika gminy Jasienica