Prezesi Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, Poczty Polskiej oraz Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego podpisali listy intencyjne, dzięki którym w wybranych placówkach Poczty oraz KRUS możliwe będzie uzyskanie pomocy w złożeniu drogą elektroniczną wniosku o tzw. świadczenie 300+ w ramach programu „Dobry Start”. Zainteresowanym pomagać będą pracownicy ZUS.
Od 1 lipca br. będzie można składać wnioski w tegorocznej edycji programu „Dobry Start”.
W ramach programu rodzice, bez względu na dochody, mogą otrzymać jednorazowo 300 zł na zakup podręczników, zeszytów, sprzętów potrzebnych uczniom oraz pozostałego wyposażenia niezbędnego wszystkim podejmującym naukę w szkołach podstawowych, liceach, szkołach policealnych oraz innych placówkach edukacyjnych do ukończenia 20 roku życia lub 24 lat w przypadku osób z niepełnosprawnościami.
W tym roku wnioski będzie można składać od 1 lipca do 30 listopada tylko drogą elektroniczną z Portalu Usług Elektronicznych (PUE) ZUS, za pośrednictwem portalu Empatia lub przez serwisy bankowości elektronicznej banków, które udostępnią taką możliwość. Świadczenia 300+ w tegorocznej edycji programu „Dobry Start” będzie przyznawał i wypłacał ZUS.
W związku ze zmianą sposobu składania wniosków (dotychczas można było składać wnioski również na papierowym formularzu) Zakład Ubezpieczeń Społecznych podjął współpracę z Pocztą Polską oraz Kasą Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego, która ma ułatwić złożenie wniosków tym osobom, które mogą mieć trudności z elektronicznym wnioskowaniem o świadczenie z programu „Dobry Start”.
Na podstawie podpisanych listów intencyjnych pracownicy ZUS będą pełnili dyżury w wybranych placówkach Poczty Polskiej i KRUS. Podczas dyżurów pracownicy Zakładu będą zakładać zainteresowanym profile na PUE ZUS i będą pomagać w złożeniu wniosku o świadczenie w ramach programu „Dobry Start” za pośrednictwem PUE ZUS.
Taką pomoc będzie można uzyskać także w placówkach ZUS oraz innych wybranych miejscach, z którymi ZUS będzie współpracował w tym zakresie.
Pracownicy ZUS będą obecni w wybranych placówkach Poczty i KRUS na terenie całego kraju.
Biuro Beskidzkiego Związku Powiatowo-Gminnego informuje, że został ogłoszony projekt aktualizacji Planu Zrównoważonego Rozwoju Publicznego Transportu Zbiorowego dla Beskidzkiego Związku Powiatowo-Gminnego.
AQUA S.A. informuje, że w dniu 28.11.2024 r. (czwartek) w celu wykonania niezbędnych prac na sieci wodociągowej nastąpi wyłączenie dostawy wody w Mazańcowicach.
Usługi w zakresie zimowego utrzymania dróg w sezonie zimowym 2024/2025.