Rusza pierwszy nabór wniosków o wsparcie na tworzenie krótkich łańcuchów dostaw w ramach działania "Współpraca". Pomoc finansowana jest z budżetu PROW 2014-2020. Dokumenty można składać od 29 marca do 12 maja 2021 r.
w Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa.
Ideą tworzenia krótkich łańcuchów dostaw jest takie zorganizowanie produkcji, dystrybucji i transakcji, by zminimalizować liczbę pośredników. Skrócenie łańcucha dostaw przekłada się na poprawę jakości produktów - towar szybciej trafia do konsumenta, więc jest świeższy, a także ma niższą cenę, którą musi zapłacić klient.
O wsparcie finansowe w ramach działania "Współpraca" na inwestycje w tworzenie krótkich łańcuchów dostaw mogą ubiegać się tzw. grupy operacyjne na rzecz innowacji (EPI), w których skład wchodzi co najmniej 5 rolników - każdy z nich musi spełniać wymagania określone w przepisach o prowadzeniu działalności:
Co do zasady, grupy składają się z niewielkiej liczby podmiotów gospodarczych współpracujących ze sobą na rynkach lokalnych. Podmioty te działając na danym terenie będą tworzyć więzi społeczne między producentami, przetwórcami i konsumentami.
Grupa EPI musi posiadać zdolność prawną, a w przypadku gdy jej nie ma, działać na podstawie zawartej w formie pisemnej umowy, np. spółki cywilnej. Ponadto mieć nadany numer identyfikacyjny w krajowym systemie ewidencji producentów, gospodarstw rolnych oraz wniosków o przyznanie płatności.
Wsparcie będzie można otrzymać na utworzenie krótkiego łańcucha dostaw, np. przez metody organizacji produkcji, transportu lub marketingu produktów rolno-spożywczych. Może być ono przyznane m.in. na:
Pomoc jest przyznawana w formie płatności zryczałtowanej. W okresie realizacji PROW na lata 2014-2020 dana grupa może otrzymać pomoc tylko raz, a jej wysokość wynosi:
Wnioski o przyznanie pomocy wraz z wymaganymi dokumentami przyjmuje Centrala ARiMR. Można je złożyć osobiście lub przez pełnomocnika, a także w formie dokumentu elektronicznego wysłanego za pośrednictwem platformy ePUAP lub przesyłką rejestrowaną nadaną w placówce Poczty Polskiej.
Szczegóły na stronie www.arimr.gov.pl i pod numerem bezpłatnej infolinii: 800 38 00 84
Informujemy, że Punkt Konsultacyjno-Informacyjny Programu „Czyste Powietrze” będzie czynny w środę dnia 30 kwietnia 2025 r. w godzinach 15.00 – 20.00 (w zastępstwie za dzień 1 maja 2025r.).
INFORMACJA DLA CZŁONKÓW OBWODOWYCH KOMISJI WYBORCZYCH
Informujemy, iż w dniu 6 maja 2025 r. (wtorek) odbędzie się pierwsze posiedzenie Obwodowych Komisji Wyborczych w wyborach Prezydenta RP zarządzonych na dzień 18 maja 2025r.
W dniu 2 maja 2025 roku (piątek) Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego w Jasienicy będzie pełnił dyżur od godziny 12.00 do godziny 14.00 pod numerem telefonu 502-656-708 – tylko i wyłącznie rejestracja aktów zgonu.