UMÓW WIZYTĘ W URZĘDZIE SKARBOWYM

2020-11-06 - 2020-11-27

Umów wizytę w urzędzie skarbowym – rusza nowa usługa KAS.

1. Od 26 października 2020 r. w 5 województwach uruchomiliśmy nowy model obsługi podatników. Od 16 listopada model obejmie cały kraj.

2. Załatwienie sprawy podczas bezpośredniej wizyty w urzędzie będzie możliwe po jej wcześniejszym umówieniu.

3. Możliwość umówienia wizyty w urzędzie zwiększy bezpieczeństwo podatników i komfort przy załatwianiu spraw.

„Elektroniczna usługa, która umożliwi podatnikom umówienie wizyty w urzędzie skarbowym, to ważny krok w programie „Klient w centrum uwagi KAS”. Dzięki usłudze zwiększymy komfort załatwiania spraw w urzędzie przy zapewnieniu wytycznych dotyczących bezpieczeństwa, co jest szczególnie ważne w obecnej sytuacji” – mówi szef Krajowej Administracji Skarbowej, Magdalena Rzeczkowska.

Nowy model obsługi uruchomiono pilotażowo latem tego roku w urzędach skarbowych w województwach podlaskim i wielkopolskim.

26 października usługa została wprowadzona w 5 kolejnych regionach, w tym w województwie Śląskim. W tym województwie już od dzisiaj podatnicy mają dostęp do formularza online, za pomocą którego mogą umówić wizytę na terminy od 9 listopada włącznie. Wcześniejsze załatwienie sprawy (tzn. przed 9 listopada) będzie możliwe po skontaktowaniu się ze swoim urzędem. Docelowo usługa obejmie urzędy skarbowe również w pozostałych województwach i będą mogli z niej korzystać klienci KAS w całej Polsce.

Jak się umówić na wizytę

Wizyty można umawiać już od dzisiaj, na terminy od 9 listopada włącznie. Wizytę można umówić:

4. przez Internet – możesz skorzystać z elektronicznego formularza dostępnego na stronie podatki.gov.pl lub swojego urzędu skarbowego,

5. telefonicznie – numery telefonów sprawdzisz na stronie www swojego urzędu skarbowego,

6. w urzędzie – podczas osobistej wizyty w punkcie „Umawianie wizyt", który znajduje się blisko wejścia.

Podatnicy doceniają nową usługę

Ankieta przeprowadzona wśród podatników z województwa podlaskiego, w którym przeprowadzono pilotaż usługi pokazała, że 77 proc. ankietowanych uznało, że wcześniejsza rezerwacja wizyty poprawia sprawność załatwienia sprawy i zwiększa bezpieczeństwo. 72 proc. stwierdziło też, że elektroniczny formularz jest zrozumiały i czytelny.

Inne sposoby załatwiania spraw online

Zachęcamy do dalszego korzystania z dotychczasowych zdalnych form załatwiania spraw w urzędach skarbowych. Oprócz infolinii Krajowej Informacji Skarbowej i możliwości załatwienia swoich spraw podatkowych przez strony podatki.gov.pl i biznes.gov.pl , dostępne są też specjalne numery telefonów w urzędach skarbowych. Można je znaleźć na stronach internetowych urzędów w zakładce Kontakt.

Ważne: ze względu na sytuację epidemiczną do urzędu umawiajmy się tylko, jeśli jest to niezbędne, a wizytę zarezerwujmy przez internet lub telefonicznie. Dzięki temu unikniemy niepotrzebnego czekania w kolejce i zadbamy o bezpieczeństwo swoje i innych.

 

Zobacz też:

Informacja

Informujemy, że Punkt Konsultacyjno-Informacyjny Programu „Czyste Powietrze” będzie czynny w środę dnia 30 kwietnia 2025 r. w godzinach 15.00 – 20.00 (w zastępstwie za dzień 1 maja 2025r.).

INFORMACJA DLA CZŁONKÓW OBWODOWYCH KOMISJI WYBORCZYCH

Informujemy, iż w dniu 6 maja 2025 r. (wtorek) odbędzie się pierwsze posiedzenie Obwodowych Komisji Wyborczych w wyborach Prezydenta RP zarządzonych na dzień 18 maja 2025r.

INFORMACJA

W dniu 2 maja 2025 roku (piątek) Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego w Jasienicy będzie pełnił dyżur od godziny 12.00 do godziny 14.00 pod numerem telefonu 502-656-708 – tylko i wyłącznie rejestracja aktów zgonu.

Logo Monitor Polski
Logo Dziennik Ustaw
Logo Lokalna grupa rybacka Bielska Kraina
Logo Związek Powiatów Polskich
Logo OLZA Stowarzyszenie Rozwoju i Współpracy Regionalnej
Logo Powiatu Bielskiego
Logo Śląskie. Pozytywna energia
Logo Euroregion Śląsk Cieszyński
Logo LGD Ziemia Bielska
Logo Katowickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej

Zobacz najnowszy numer

miesięcznika gminy Jasienica