Dostępna jest rozszerzona wersja e-usługi umożliwiającej wnioskowanie online o odpis aktu stanu cywilnego. Dzięki niej odpis aktu stanu cywilnego można uzyskać od ręki – w wersji elektronicznej.
System wygeneruje dokument bezpośrednio z Systemu Rejestrów Państwowych (SRP) i natychmiast prześle na skrzynkę, bez angażowania urzędnika. Automatyczny odpis w miejscu podpisu urzędnika będzie zawierał elektroniczną pieczęć ministra cyfryzacji.
UWAGA! Odpis, który uzyskasz, będzie miał moc prawną tylko w wersji elektronicznej. Nie drukuj go i przekazuj tylko w tej postaci. Wydruk nie ma mocy prawnej.
W Systemie Rejestrów Państwowych (SRP) akta są obowiązkowo rejestrowane od marca 2015 roku. Nadal trwa proces migracji do SRP starszych dokumentów. Urzędy stanu cywilnego robią to stopniowo. Jeśli system nie wyda Twojego odpisu automatycznie i tak go otrzymasz. Odbędzie się to jednak z udziałem urzędnika.
Aby uzyskać odpis drogą elektroniczną trzeba wejść na Gov.pl , wypełnić formularz i potwierdzić wniosek Profilem Zaufanym.
Szczegółowe informacje dostępne na stronie https://www.gov.pl/web/gov/uzyskaj-odpis-aktu-stanu-cywilnego-urodzenia-malzenstwa-zgonu#scenariusz-przez-internet
Zapraszamy serdecznie rolników do wzięcia udziału w XXII Ogólnokrajowym Konkursie Bezpieczne Gospodarstwo Rolne
Obwieszczenie Wojewody Śląskiego nr IFXV.7840.9.9.2024 z dnia 26.02.2025r.
Nowy Program „Moc Małych Społeczności"
Stowarzyszenie Bielskie Centrum Przedsiębiorczości zaprasza organizacje pozarządowe do udziału w spotkaniu informacyjnym dotyczącym nowego Programu realizowanego przez NIW-CRSO pn.: „Moc Małych Społeczności".