Procedura wydawania decyzji środowiskowej.
1. Dokumenty niezbędne do rozpoczęcia procedury wszczęcia postępowania administracyjnego w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach (Ustawa z dnia 03.10.2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko):
- wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach,
a) w przypadku przedsięwzięć mogących zawsze znacząco oddziaływać na środowisko, zachodzi konieczność przedłożenia raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko,
b) w przypadku przedsięwzięć mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko, zachodzi konieczność przedłożenia karty informacyjnej przedsięwzięcia (KIP),
- kopia mapy ewidencyjnej terenu, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie,
- wypis z rejestru gruntów dla terenu planowanej inwestycji.
2. Wszczęcie postępowania administracyjnego:
- weryfikacja planowanej inwestycji pod kątem zgodności z zapisami obowiązującego Miejscowego Planu Zagospodarowania Przestrzennego,
- ustalenie stron postępowania, zgodnie z art. 74 ust 3 i 3a ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko oraz art. 49 KPA (obszar oddziaływania w odległości 100 m od granic terenu planowanej inwestycji) :
Jeżeli obszar oddziaływania inwestycji (w odległości 100 m od granic terenu planowanej inwestycji) wykracza poza granice administracyjne gminy, należy przesłać wszystkie obwieszczenia w sprawie do gminy sąsiedniej, na którą obszar oddziaływania ma wpływ.
- całą dokumentację, tj. wniosek wraz z załącznikami (między innymi: raport odziaływania inwestycji, karta informacyjna przedsięwzięcia) przekazuje się do organów opiniująco / uzgadniających planowaną inwestycję tj.:
3. Po uzyskaniu wszystkich opinii oraz uzgodnień zamieszcza się w BIP obwieszczenie o zebranym materiale dowodowym i w sposób zwyczajowo przyjęty, tj. tablica ogłoszeń Urzędu oraz w pobliżu miejsca realizacji inwestycji.
Następnie po upływie terminu 14 dni od zamieszczenia obwieszczenia w BIP i na tablicach ogłoszeń przystępuje się do procedury wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, której charakter zależy od zajętych stanowisk w/w organów oraz ewentualnych wniesionych przez strony postępowania uwag i wniosków.
4. Następnie Wójt Gminy, jako organ, wydaje lub odmawia wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, oraz zamieszcza w BIP oraz na tablicach ogłoszeń obwieszczenie z informacją o wydanej decyzji.
5. Po upływie 14 dni od podania do publicznej wiadomości informacji o wydanej decyzji i niewniesieniu do niej odwołania, przedmiotowa decyzja staje się ostateczna.
Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach ma charakter „rozstrzygnięcia wstępnego” względem przyszłego zezwolenia na realizację konkretnego przedsięwzięcia inwestycyjnego. Decyzja nie powoduje skutków prawno-rzeczowych w postaci np. utraty praw własności, ani nie upoważnia do rozpoczęcia robót budowlanych i jest wydawana przed stosownym pozwoleniem na budowę.
Ostatecznie decyzję o pozwoleniu na budowę przedmiotowej inwestycji wydaje Starosta.
Kurs (Bez)Nadzieja małej i dużej gminy
Sieć Obywatelska Watchdog Polska zaprasza do udziału w kursie (Bez)Nadzieja małej i dużej gminy.
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Jasienicy szuka osób zainteresowanych udziałem w projekcie "re-START aktywnej integracji".