Informacja dla mieszkańców sołectwa Jasienica dotycząca zmiany numeracji porządkowej budynków.
Szanowni Państwo!
Wychodząc naprzeciw wieloletnim oczekiwaniom mieszkańców Gminy Jasienica rozpoczęliśmy wprowadzanie nazewnictwa ulic. Pierwszym sołectwem, w którym wprowadzono nazewnictwo, jest Jasienica. Wójt Gminy Jasienica uprzejmie informuje, iż w związku z podjęciem przez Radę Gminy Jasienica Uchwał:
oraz w związku ze zmianą numeracji porządkowych, nowymi numerami porządkowymi zostanie zasilona baza Ewidencji miejscowości, ulic i adresów (EMUiA) gminy Jasienica dla sołectwa Jasienica.
Po zmianie należy posługiwać się nazwami ulic wraz z nowymi numerami porządkowymi nieruchomości (numery lokali wchodzących wskład tej nieruchomości pozostają bez zmian). Nowe adresy (po zasileniu bazy EMUiA) będzie można sprawdzić w Systemie Informacji Przestrzennej Urzędu Gminy Jasienica na stronie https://jasienica.e-mapa.net/ oraz na Geoportalu krajowym na stronie https://www.geoportal.gov.pl/.
Wprowadzenie przedmiotowych zmian adresów wiąże się z koniecznością dokonania przez Państwa niezbędnych formalności. Poniżej przedstawiamy przykładowe podmioty, u których konieczne będzie zaktualizowanie adresu.
Formalności dla mieszkańców:
Na podstawie otrzymanego zawiadomienia należy dokonać zmiany dokumentów w następujących instytucjach:
Zmian w/w zgłoszeń należy dokonać w terminie do 30 dni. Natomiast zmainy w danych zawartych w wydanych licencjach, zezwolenieach lub zaświadczeniach wydanych na podstawie Ustawy o Transporcie Drogowym należy dokonać w terminie 28 dni.
link do formularza: https://www.podatki.gov.pl/media/10331/form-zap-3.pdf
link do formularza ZUS ZUA: https://www.zus.pl/documents/10182/18428/ZUA.pdf/70462697-7223-416a-bf12-d472b5a8908c?t=1621108551247
link do formularza ZAU ZZA: https://www.zus.pl/documents/10182/18428/zza.pdf/f3ca3c7f-f406-45b5-ab17-b62fb92ef534?t=1621108487504
link do formularza KRUS: https://www.gov.pl/attachment/1142a7a9-7d3c-4371-b94b-c5604a5bdf11
a także w innych instytucjach w zależności od posiadanych indywidualnie zobowiązań i umów (miejsca pracy, szkoły, uczelnie itp.)
Zmiana numerów porządkowych nieruchomości oprócz kwestii formalnych wymagać będzie od mieszkańców poniesienia pewnych kosztów. W celu ich zmniejszenia informujemy, iż istnieje możliwość otrzymania tabliczki z nowym numerem adresowym, której koszt wykonania pokryje Gmina Jasienica. Poniżej przedstawiamy wzór przedmiotowej tabliczki.
Zainteresowanych otrzymaniem tabliczki prosi się o poinformowanie tutejszego Urzędu drogą mailową na adres numery.adresowe@jasienica.pl, poprzez platformę ePUAP lub w formie papierowej złożonej na Dzienniku Podawczym Urzędu w terminie do 30.06.2025 r.
Koszty dla mieszkańca
Dokumentami niewymagającymi wymiany są:
Ponadto Urząd Gminy Jasienica samodzielnie dokona aktualizacji adresów w następujących rejestrach:
W przypadku pytań prosimy o kontakt telefoniczny: Urząd Gminy Jasienica, tel. (33) 472-62-00.
Urząd Gminy Jasienica dokona wszelkich starań, aby konieczne do wykonania przez mieszkańców formalności przebiegały sprawnie i bez zbędnych komplikacji.
W związku zmianą numeracji porządkowej budynków w sołectwie Jasienica, informujemy, że pracownicy Urzędu Gminy Jasienica doręczają pisemne zawiadomienia o zmianie adresu wszystkim właścicielom nieruchomości.
Poniżej prezentujemy wzór zawiadomienia, które zostanie Państwu dostarczone:
W związku z koniecznością aktualizacji danych adresowych wprowadzonych w GMINIE JASIENICA, uprzejmie prosimy ODBIORCÓW USŁUG, posiadających zawartą z AQUA S.A. umowę o zaopatrzenie w wodę i/lub o odprowadzanie ścieków o złożenie wniosku dotyczącego ZMIANY DANYCH W UMOWIE.
Miejsce składania: BIURO OBSŁUGI KLIENTA AQUA S.A. ul. Stefanii Sempołowskiej 17, Bielsko-Biała
Godziny przyjęć: od poniedziałku do piątku, w godzinach od 7.00 do 15.00
Druk wniosku dostępny jest do pobrania tutaj.
Zgłoś do ZUS zmiany w adresie do korespondencji
Zakład Ubezpieczeń Społecznych Oddział w Bielsku-Białej przypomina i prosi mieszkańców z sołectwa Jasienica - w gminie Jasienica - o zgłaszanie do ZUS zmian w adresie, w związku z nową numeracją porządkową budynków do urzędowo przyjętych nazw ulic.
INFORMACJA W SPRAWIE BOISKA - MIĘDZYRZECZE
Szanowni Państwo, wyjaśniając sprawę boiska przedstawiamy stan faktyczny zaistniałej sytuacji i planowanego jej rozwiązania.
W związku z kolejną zmianą organizacji ruchu w rejonie budowanego ronda w sąsiedztwie budynku Urzędu Gminy, informujemy, że od poniedziałku, 30 czerwca 2025 roku, zostanie zamknięty wjazd na parking przy Urzędzie Gminy od strony myjni samochodowej.