Szanowni Mieszkańcy sołectwa Jasienica,
Gmina Jasienica aktualnie realizuje procedurę przypisania dotychczasowych numerów porządkowych budynków na terenie sołectwa Jasienica do urzędowo przyjętych nazw ulic i przenumerowania ich zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii w sprawie ewidencji miejscowości, ulic i adresów. W związku z tym dotychczasowe numery adresowe nieruchomości w sołectwie Jasienica wkrótce ulegną zmianie.
Przypominamy, że Gmina ukończyła pierwszy etap związany z nazewnictwem ulic w sołectwie Jasienica:
Przyjęcie nazw ulic nie jest jednoznaczne ze zmianą adresu nieruchomości. Nowym adresem zawierającym urzędowo przyjętą nazwę ulicy oraz nowy numer porządkowy budynku można będzie posługiwać się dopiero po otrzymaniu z Urzędu zawiadomienia potwierdzającego zmianę adresu.
Końcem 2024 roku Urząd wystąpił do kilkudziesięciu instytucji z zapytaniem czy istnieje możliwość zmiany adresu automatycznie czy też właściciele nieruchomości będą musieli dokonać tego osobiście.
Wkrótce opublikujemy dla Państwa szczegółowe informacje oraz praktyczne wskazówki dotyczące postępowania związanego ze zmianą numeru adresowego nieruchomości, np. wykaz instytucji wymagających aktualizacji adresów przez mieszkańców oraz przedsiębiorców.
Dodatkowo podkreślamy, że realizowana procedura dotyczy tylko sołectwa Jasienica, a wstępne informacje dotyczące procedury dostępne są na stronie Urzędu Gminy Jasienica
Obwieszczenia Marszałek Województwa Śląskiego nr OE-RG-GI.7440.1.2025.
Nabór wniosków do programu „Czyste Powietrze” rozpoczęty
Biuro Prognoz Meteorologicznych w Krakowie ostrzeżenie nr 36.